torsdag 12. januar 2012

Pink Puddel



Det nye året startet hektisk og rødmende. Fra 7.-25.januar er jeg å finne i Norske Grafikeres forening. De har fortiden en utstilling hvor de presenterer sine nye medlemmer, hvorav jeg er en av dem. Jeg synes det er et fint tiltak at de velger å sette fokus på oss ferskinger. Men hvis jeg må være så mye i rampelyset selv, er jeg redd for å pådra meg permanent overmoden hudfarge.Helt supert at arbeidene mine får vise seg frem i et profesjonelt galleri altså, men jeg vil helst ikke stå i veien for dem. Neste gang leier jeg inn en annen person som stand-in. Synd at rollen som puddel allerede er tatt av Kjartan Slettemark. Men samtidig er det jo ikke synd, for hvem kunne vel ha gjort det bedre som puddel enn han?



Fra 20.-29.januar er jeg også representert på stipendutstillingen for Norske Kunsthåndverkere som holder sted i Rådhuset i Oslo(med inngang fra sjøsiden). Dette er en utstilling hvor man er pliktig til å stille ut ett arbeid, og utstillingen er en del av søknadsprosessen/kampen om å få arbeidsstipend. Juryen får mulighet til å vurdere kunstnernes arbeider i virkeligheten i stedet for bare gjennom fotodokumentasjon. Og publikum får muligheten til å se hva som rører seg innenfor kunsthåndverk-kategorien. 

Anbefaler alle til å lufte puddelen, og til å ta turen innom begge utstillingene. Og jeg vil også anbefale utstillingen som for tiden er hos Tegnerforbundet!

1 kommentar:

  1. Banal is back! Tag team, back again, osv.

    Jeg la ikke merke til din hektiske rødme, men nå som du har forsterket den i photoshop er den jo ikke til å unngå. Det blir som å fise stille og brøle "JEG FEIS!"

    SvarSlett